Google Website Translator Gadget

dijous, 18 de febrer del 2010

Viatge a Hong Kong - Diumenge 14 (Part 2)

Bé. He quedat a les 14:00 amb la guia autòctona que em fa els tours privats per Hong Kong. Com que tinc molt de temps (son les 12:30), me'n vaig a fer una volteta per la platja. La gent, en aquestes dates de cap d'any xinés, sol ficar al exterior de les cases tot de cosetes roges (color protector, de bona sort) amb símbols  que representen figures protectors de la canalla i ofrenes com fruita. Veieu les fotos del meu àlbum a Picasa. Finalment, ja cansadet, trobo un acollidor restaurant d'estil americà on faig una refrescant Heineken, tot esperant la guia. Finalment (amb retràs) arriba amb una típica bicicleta xinesa i m'acompanya a casa seva, on agafem una segona bici i anem a buscar una parada de bus. Llàstima no poder-me fer fotos amb la bici mida xinesa. Jo tot plegadet, pedalejant, conduint erràticament, com si estigués trompa, i mentrestant agafo el manillar amb una mà, amb l'altra duc un paraigües, perquè aquí plou cada dia, i ara mateix no es pas una excepció.
Vam agafar un bus cap a un recinte de monasteris budistes on hi ha el buda assegut més gran del món. Aquesta visita em recorda la que vaig fer al Fuji-yama, quant vaig anar a Japan: no vaig poder veure el mont Fuji perquè hi havia molta boira. Aquí també en fa molta avui però es veu amb una certa claredat la descomunal figura del gran buda. Després de la visita al complex de temples, i havent tocat una mica uns tambors mida gegant, que em sembla que donen bona sort, passem per una zona on hi han uns bastons d'encens que fan més de 2 metres, i cap al bus un altre cop. Del bus a la bicicleta i després cap a sopar a casa de la meva amiga xinesa, convidat per la seva mare. De sopar fan gambes picants amb verdures, gambes amb salsa, peix al vapor, sopa, verdures amb una mena de vinagre, i altres delícies, i em donen un típic sobret amb diners, estil aguinaldo, que es sol donar a la canalla per any nou (adjunto una foto dels que m'han donat). Tot just es un euro al canvi, però em fa molta il·lusió, jeje.
Una vegada acabat el sopar toca tornar amb ferry cap a Hong Kong. Amb tot plegat, m'he perdut la desfilada que fan a la ciutat, però demà no em perdo els focs d'artifici a la Baia Victoria.
Adéu